Wednesday, June 16, 2010

BLuE pRiNt



“Kertas Biru” Bagi Tiga Peperangan Dunia Oleh Jeneral Albert Pike
May 24th, 2009 oleh Qaiyum

Jeneral Albert Pike merupakan pemimpin ketiga Zionisme. (Rujuk buku Amerika min al-Qimmah ila al-Qa’, m/s 92).




Peperangan dunia pertama berlaku apabila Freemasonry yang didokong oleh Illumanity dan Zionisme merancang untuk melaga-lagakan beberapa buah kuasa besar dunia ketika itu dengan membangkitkan permusuhan di antara satu sama lain. Matlamat akhir permusuhan ini ialah untuk membentuk negara haram Israel di Palestin. Perancangan mereka berjaya apabila terbunuhnya Putera Mahkota Austria pada tahun 1914 di Sarajevo. Kesan daripada peristiwa pembunuhan inilah, maka berlakunya peperangan dunia pertama antara Jerman, Austria, Inggeris, Perancis, Turki dan Amerika Syarikat. Seramai 21 juta orang terkorban di dalam peperangan yang menelan belanja sebanyak 37 billion pound sterling.



Rothschild, sebuah gedung kewangan terkemuka ketika itu telah memberikan bantuan kewangan kepada negara-negara yang terlibat di dalam peperangan ini. Pertubuhan yang didokong oleh agentur Illumanity ini cuba mendesak mana-mana negara yang tidak mengikut arahan mereka untuk ditarik balik bantuan kewangan yang diberikan. Pun begitu, ada beberapa negara yang tidak mengikut telunjuk mereka seperti Jerman yang diperintah oleh Adolf Hitler. Beliau telah memerintahkan supaya bangsa Yahudi dibunuh kerana cuba mengheret Jerman ke lembah kehancuran. Maka ramailah orang Yahudi berhijrah keluar dari Jerman dan membanjiri negara-negara Eropah yang lain terutamanya Amerika Syarikat. (Rujuk buku Halak wa Dimar Amerika al-Muntazor, m/s 54).



Peperangan dunia kedua yang mengorbankan 35,513,877 orang dan menelan belanja sebanyak 1 juta pound sterling sejam tamat apabila bom atom digugurkan di Bandar Hiroshima pada 6 Ogos 1945 pada waktu zohor dan Bandar Nagasaki pada 9 Ogos 1945. Penciptaan bom atom ini telah diilhamkan oleh seorang pakar kimia berbangsa Yahudi bernama Albert Astin yang lari dari Jerman dan menetap di Amerika Syarikat. Beliau berhijrah ke Amerika Syarikat pada bulan November 1933 selepas 10 bulan tentera Hitler menguasai Jerman. Semasa di Jerman, beliau merupakan Ketua Institut Wilham, Jerman dari tahun 1914 hingga 1933. Setelah beliau berhijrah ke Amerika Syarikat, institut ini telah diketuai oleh Otohen dengan dibantu oleh pakar-pakar yang telah dibentuk oleh Astin seperti Frits Shetra Simen untuk meneruskan kerja-kerja pengkajian tenaga atom. Maka pada 22 Disember 1938, institut ini tlah berjaya menemukan suatu kuasa (uranium) yang amat dahsyat.



Apabila berita kejayaan tersebut sampai kepada pengetahuan Albert, beliau telah menulis surat bertarikh 2 Ogos 1939 kepada Presiden Amerika Syarikat ketika itu, Franklin Rozflat. Franklin yang merupakan anak jati Yahudi telah menerima surat tersebut pada 11 Oktober 1939. Di dalam surat tersebut dinyatakan betapa pentingnya dimanfaatkan hasil kajian yang baru dicapai oleh Institut Wilham untuk menghasilkan senjaya yang amat dahsyat bagi mengekang kemaraan tentera Jerman dan sekutunya. Setelah membaca surat tersebut, Presiden Franklin begitu tertarik dengan cadangan tersebut lalu mengarahkan kabinetnya untuk membentuk sebuah badan yang akan menyelenggarakan projek pembinaan tenaga atom bagi menghentikan peperangan yang semakin berlarutan.



Projek tersebut telah dipersetujui dan diberi nama “Projek Manhattan”. Projek ini telah dimulakan pada November 1942 di dua buah Bandar iaitu Los Amos dan Oak Redij. Projek ini telah diketuai oleh pakar kimia terkenal bernama Robert Openhimer yang juga berbangsa Yahudi. Bapanya seorang Yahudi Jerman yang berhijrah ke Amerika Syarikat pada akhir kurun ke-19. Setelah projek pembinaan bom atom pertama di dunia selesai dan digugurkan di dua buah bandar utama Jepun pada 6 dan 9 Ogos 1945, peperangan dunia kedua pun tamat.



Setelah tamatnya peperangan tersebut, masyarakat dunia mengambil inisiatif untuk membuat perjanjian damai bagi mengelak berulangnya peristiwa seumpama itu. Maka pada tahun yang sama (1945), dunia mencatatkan sejarah tersendiri apabila masyarakat dunia bersetuju untuk membentuk perikatan antarabangsa yang dinamakan United Nations atau Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB).



Dengan tertubuhnya PBB, orang-orang Yahudi bertambah yakin terhadap impian mereka selama ini (mempunyai negara sendiri) semakin mencapai matlamatnya. Untuk mempercepatkan lagi impian ini, para agentur Yahudi mengenakan tekanan kepada kerajaan Amerika Syarikat ketika itu supaya mengisytiharkan negara haram Israel di Palestin.



Presiden Truman yang menjadi Presiden Amerika Syarikat ketika itu, pada awalnya menolak desakan tersebut namun hanya mampu bertahan setahun sahaja daripada desakan tersebut. Beliau terpaksa juga mengisytiharkan negara haram Israel di bumi Palestin pada tahun 1948 kerana tidak sanggup lagi menghadapi desakan dan ancaman daripada Pertubuhan Yahudi Antarabangsa.

(Rujuk buku Halak wa Dimar Amerika al-Muntazor, m/s 56)



Dua revolusi besar dunia telah berlaku dan menepati sasaran dengan apa yang mereka rancangkan. Hanya satu revolusi besar (perang dunia ke-3) yang belum berlaku yang dijangka akan berlaku di antara negara Islam dan kuasa Barat. Revolusi besar ini akan membinasakan negara dan umat manusia. Wallahua’lam

No comments:

Post a Comment