Wednesday, June 16, 2010

tHe iLLuMinaTi - Part 2

Konco-konco Illuminati, pementasan drama, ilusi dan pembohongan di pentas sejarah


Semasa mengetuai Jerman (kononnya) memimpin pakatan Axis ketika Perang Dunia Kedua (WW2), Fuhrer Nazi, Adolf Hitler pernah menyebut dipetik sebagai berkata: “National nationalism will use its own revolution for the establishing of the new world order.”

- Nazi dikatakan oleh Amerika dan sekutunya sebagai kuasa jahat yang menggugat keamanan dunia dan punca kepada tercetusnya WW2. Hitler juga dikatakan sebagai penjenayah kemanusiaan kerana membunuh berjuta-juta kaum Yahudi dalam peristiwa Holocaust, tetapi golongan Yahudi yang bagaimana yang dibunuh Hitler? Namun satu sisi yang tidak kita sedari, Hitler adalah konco kepada satu pertubuhan rahsia di Eropah dan pertubuhan itu tidak mempunyai nama bagi mengekalkan kerahsiaannya. Walaupun pertubuhan rahsia tidak mempunyai nama, tetapi simbol penyatuan Illuminati yang digunakan adalah sama seperti pertubuhan-pertubuhan rahsia yang lain di seluruh dunia.

Sepanjang pemerintahannya di Jerman, Hitler merupakan pemimpin yang hanya boleh dilihat semasa dia berucap dalam upacara perbarisan ketenteraan bagi meniup semangat angkatan Nazi dan rakyat Jerman yang mentaatinya. Pada waktu lain, dia banyak menghabiskan masa bertemu anggota-anggota kerajaannya untuk ‘membincangkan’ strategi perang dan hala tuju negara Jerman selepas selesai ‘zaman ketegangan politik dunia’. Perbincangan dengan anggota kerajaannya itu dijalankan secara tertutup, dan walaupun ia melibatkan persiapan perang tetapi jarang sekali melibatkan pegawai tinggi tentera dalam kebanyakan perbincangan yang diadakan. Kepada peminat-peminat keperwiraan Hitler, sedarlah bahawa anda ditipu.

Ketika saat kekalahan Nazi, Hitler dikatakan lari bersama keluarganya untuk membunuh diri dengan disaksikan pegawai-pegawai tinggi dalam kerajaannya. Benarkah Hitler mati begitu sahaja dan apa yang terisi dalam kuburnya? Benarkah dia mati membunuh diri seperti yang ditulis dalam sejarah dunia? Dan mengapa tiada pengganti untuk meneruskan dasar Hitler dan menguatkan Nazi sedangkan dia mempunyai ramai pegawai yang setia? Dalam menjawab persoalan itu, penulis-penulis sejarah dunia mengatakan bahawa sebenarnya tiada pegawai yang benar-benar setia dengan Hitler termasuk pihak ketenteraan dan oleh itu tiada sesiapa yang mahu meneruskan dasar Hitler. Jika benar bahawa Hitler berseorangan dalam memperjuangkan dasarnya, kenapa Hitler tidak ditangkap oleh pihak tentera Nazi sendiri dan dihukum tanpa menunggu ’serangan’ daripada Gabungan Perikatan (USA, Britain & sekutu). Dunia ditipu, malah rakyat Jerman dan anggota tentera Nazi sendiri turut ditipu dengan permainan licik yang dirancang secret society ini.

Manakala Hiroshima dan Nagasaki pula menjadi mangsa kepada klimaks pementasan sejarah itu dengan dibom oleh USA. Adakah Jepun menjadi mangsa? Atau.. Jepun juga terlibat sama dalam perancangan Illuminati? Mana mungkin Jepun boleh berkembang maju dengan begitu cepat selepas ‘kekalahan teruk’ dalam WW2. Dari mana Jepun memperoleh kewangan yang banyak untuk membangun semula negara mereka. Jawapannya ada di sebalik projek pembangunan semula itu sendiri. Seluruh kos terlibat dalam WW2 dan kos menanggung pembangunan semula negara-negara ‘pelakon’ ditanggung sepenuhnya oleh tycoon ‘jurutera-politik’ dan ‘jurutera-ekonomi’ dunia sejak zaman berzaman iaitu Rothschild & Rockerfeller di USA. Keturunan Rothschild dan Rockerfeller kini masih menjadi golongan terpenting dalam pergerakan Illuminati dan juga merupakan keturunan daripada generasi-generasi penyembah syaitan.

Jepun selepas WW2 mengadakan kerjasama yang begitu baik dengan USA seolah-olah tidak pernah bermusuhan ketika WW2. Amerika dengan penuh komitmen berkongsi teknologi untuk pembangunan semula Jepun dan akhirnya negara ‘Matahari Terbit’ itu berubah maju dengan sangat pantas, sama pantas dengan USA dan negara-negara Eropah. Jawapan kepada semua itu adalah, USA membayar semula kepada Jepun selepas rela dipergunakan untuk menjayakan agenda memesongkan perjalanan politik dunia.

Kita lihat pula peristiwa sejarah yang dekat dengan kita iaitu sejarah selepas tamat WW2 di Tanah Melayu. Selepas Jepun meninggalkan Tanah Melayu, Inggeris kembali memerintah Tanah Melayu dengan membawa gagasan Malayan Union. Muslihat terselindung di sebalik Malayan Union adalah Tanah Melayu akan diperintah secara terus dari Britain sama seperti yang dilakukan kepada Hong Kong, Australia dan kebanyakan negara Komanwel yang lain. Ia juga menghapuskan kedaulatan sultan-sultan Melayu dan Ratu Britain berkuasa sepenuhnya ke atas Tanah Melayu. Sistem itu disebut Centralization atau Dasar Pemusatan Kuasa di mana kuasa pemerintahan diletakkan di bawah satu pemerintah tunggal yang berpusat di Britain, pada masa yang sama meneruskan dasar ‘Divide & Rule’ bagi memudahkan penguasaan mereka ke atas Tanah Melayu. Ia juga sama seperti New World Order!! Namun, Malayan Union gagal. Tetapi ia diteruskan dengan ilusi kedua, ancaman komunis. (bab strategi komunis dan kaitan dengan Illuminati akan menyusul dalam bab-bab akan datang).

Berbalik kepada persoalan kenapa tiada Hitler kedua selepas WW2? Ini kerana perancangan mereka sudah berhasil untuk memanjangkan kisah peperangan itu yang akhirnya membawa kepada penubuhan Israel di tanah Palestin. Tanpa Holocaust, Israel tidak akan berjaya ditubuhkan. Israel ditubuhkan kononnya untuk menempatkan semua orang Yahudi dalam sebuah negara Yahudi Israel yang bersatu dan bermaruah. Jika sudah berjaya, maka tidak perlu ada Hitler yang kedua.

Holocaust merupakan satu ilusi. Pernahkah kita sedar bahawa ada juga di kalangan Yahudi hari ini menentang penubuhan negara Zionis Israel? Golongan yang menentang itu adalah Yahudi Ortodox iaitu generasi daripada kumpulan Yahudi yang dibunuh oleh Nazi semasa WW2. Yahudi Ortodox tidak pernah bersetuju dengan gagasan Zionis dan lebih menghargai keamanan. Yahudi Ortodox ini juga pernah disampaikan dakyah Zionis bagi merealisasikan negara Yahudi Israel melalui agenda Nazi, mereka menolak, lalu dibunuh. Mereka dibunuh untuk mengaburi dunia dan supaya dunia merestui penubuhan negara Israel yang wujud hari ini. Manakala Yahudi yang berfahaman Zionis dan Mason pula dibenarkan hidup untuk merealisasikan penubuhan Israel. Di mana Yahudi Ortodox ini tinggal hari ini, mereka tidak tinggal di Israel tetapi berada di Amerika dan Eropah, mereka hidup dalam kelompok sendiri dan menyisihkan diri daripada kemajuan yang dikecapi dunia hari ini, mereka sama seperti golongan Amish. Tetapi tidak bermakna mereka tidak terlibat langsung dalam agenda Illuminati, mereka dilibatkan sama dan kita umat Islam juga turut dilibatkan sama tanpa kita sedari.

Atau mungkin Holocaust langsung tidak pernah terjadi dalam lipatan sejarah dunia dan ia hanya diwujudkan melalui propaganda yang dibawa penulis-penulis sejarah dunia di Amerika. Jika Holocaust wujud melalui propaganda, ia tetap juga ilusi. Tujuannya juga tetap sama, untuk menjadi alasan kepada penubuhan negara Yahudi yang bebas, berdaulat dan bermaruah iaitu Israel.
Berbalik kepada kunci seterusnya iaitu pemimpin yang pernah menyuarakan New World Order dalam menjayakan agenda Illuminati. Mereka ini sebenarnya bekerjasama walaupun pada pandangan kasar, mereka dilihat sebagai bermusuh atau berbeza pendapat, ia kerana mereka mahu kita berfikir sedemikian rupa melalui ilusi-ilusi yang mereka cipta.

Di Amerika, pada 26 Julai 1968, Associated Press (AP) melaporkan, Gabenor New York pada masa itu iaitu Nelson Rockerfeller berkata dalam ucapan semasa International Platform Association di Sheraton Park Hotel di New York, Rockerfeller mengulas mengenai keputusan pilihanraya yang dimenangi Richard Nixon, Rockerfeller berkata: “as President, he (Richard Nixon) would work toward international creation of a new world order.”

Presiden Amerika George H.W Bush semasa berucap ketika persidangan Congress pada 11 September 1991 iaitu selepas selesai Perang Teluk, dia mengucapkan New World Order sebanyak dua kali: “Now, we can see a new world coming into view. A world in which there is the very real prospects of a new world order…”

Semasa persidangan yang sama; Bush sekali lagi mengulangi ‘niat’ untuk menundukkan dunia melalui perancangan utama, new world order.., Bush sekali lagi berkata: “The victory over Iraq was not waged as a war to end all wars, even the new world order cannot guarantee an era of perpetual peace.”

Ucapan Bush memberi makna yang cukup mendalam untuk memahami ’secebis kecil’ makna keamanan yang dia maksudkan. Bush memaksudkan dunia akan aman sekiranya Amerika masuk campur dalam setiap pergolakan dunia dan menjadi ‘orang tengah’ untuk mendamaikan pergolakan. Daripada satu sisi, dunia melihat Nazi dan dasar Amerika adalah sebagai dua konsep pemerintahan yang bertentangan antara sesama mereka. Namun daripada satu sisi lain pula, jika benar mereka berbeza mengapa pula Hitler dan Bush menyuarakan hasrat yang sama iaitu ke arah mewujudkan New World Order.

No comments:

Post a Comment