Sunday, February 20, 2011

Lesson Of Future Event 2

lesson of future event 2
kiamat iaitu pengakhiran bagi chapter ni ialah:-
ibarat basuh baju. makin lama baju tak di basuh makin berpenyakit dan busuk kita.
begitu gak alam. last chapter ni ibarat clorox yg menghapuskan kesan degil.
baiklah mari kita serasikan watak2 di atas dengan lokasi ini…
dimana kita ingin letak pemuda bani tamim…?
mengikut hadis masyur, pemuda ini berdarah ajam, tinggal di timurdan bertutur bahasa timur. berkulit sawo matang, tidak tinggi dan tidak rendah.
pada pandagan anda…pemuda bani tamim ini bangsa apa? cina? orang putih? latin? india? melayu?
baiklah mari kita lihat ciri2 bangsa yang sedia maklum:-
1-cina-kulit putih kuning, mata sepet 2-orang putih- kulit putih dan berbintik merah, tinggi dan sasa 3-latin- kulit sawo matang, tinggi dan sasa 4-india- hitam, sawo matang, berasal dari asia tengah 5-thailand,vietnam,mynmar- putih seperti cina, kecil, pendek, dan tinggi kurus 6-filipina,borneo,- sawo matang 7-melayu- sawo matang, kebanyakan beragama islam, hanya di nusantara dan sedikit di afrika
jadi…bangsa apa yang sesuai dgn pemuda bani tamim?
calon2nya-
filipina,thailand,vietnam,mynmar dan melayu.
mari kita balik pada asas kita bincang di atas. hanya dua negara/lokasi yang berkaitan dgn pemuda bani tamim iaitu negara belakang sungai dan negara timur jauh(versi hadis), serta great intermixed nation dan eastern latin nation(versi notradamus).
maka, kita dapat tentukan bahawa:-
1-great intermixed nation = melayu/malaysia 2-eastern latin nation = filipina 3-negara belakang sungai(malaysia atau indon) = melayu 4-negara timur jauh = thailand,vietnam dan mynmar
so, di sini, kita dapat lihat melayu menguasai 2 lokasi iaitu negara belakang sungai dan great intermixed nation.
jadi jelas di sini pemuda bani tamim adalah seorang melayu!
sekarang…di mana pula tinggal/lahirnya? kini hanya dua negara yang secara total di diami oleh] melayu iaitu indonesia dan malaysia. sedangkan kedua2 negara ini adalah satu jajahan yang di gelar tanah melayu.
seterusnya kita kaitkan pemuda bani hasyim pula…
sebenarnya tidak banyak hadis menceritakan perihal pemuda ini. kerana inilah kronologi kiamat atau future phenomenon tidak lengkap.
ada segelinti hadis memberitahu bahawa tanda pemuda ini adalahmuncul hujung timur, tahi lalat di bahu kiri, dan tahi lalat di tapak tangan kanan/kiri.
bila di sebut hujung timur secara tak langsung ia akan mengaitkan dengan negara hujung timur. sekali lagi kita kaitkan dengan great intermixed yg kita sudah bincangkan dahulu…jadi, insyallah malaysia adalah tempat munculnya pemuda bani hasyim
kenapa begitu berani saya katakan seperti itu…?
baiklah mari kita lihat siapa pemuda ini dahulu.
bani hasyim adalah bani keturunan nabi muhammad s.a.w. seperti yang di terangkan oleh hadis, wafatnya nabi bererti kekucar-kaciran pada keturunannya. perebutan kuasa antara muslim menakibatkan keturunan nabi dalam bahawa kerana ada yang di bunuh dan menjadi pelarian. sehinggalah keturunan ini menjadi pedagang dan mendakwa di tanah melayu. kerana mudahnya raja2 dan mayarakat melayu menerima islam, maka ada pendakwa(sebahagianya dari keturunan nabi), tinggal dan berkahwin di situ. maka, lahirlah ‘ajam’ iaitu bangsa arab yg sudah bercampur.
oleh kerana keturunan nabi dalam bahaya, mereka tinggal di tanah melayu dan menjadi sebahagian dari bangsa itu akan tetapi mereka tetap membawa darah suci itu. sehinggalah ke zaman moden, ada keturunan ini sudah lupa asal mereka dan terus di buai dunia ciptaan musuh mereka tadi. sedangkan ada segelintir yang masih mahu menuntut bela atas nasib keturunan mereka. maka, lahirlah seorang pemuda yang amat mengenali asal keturunannya dan kaitannya dengan kronologi kiamat. seiring dengan itu, munculnya kuasa al-sufyani menyebabkan pemuda ini harus bangkit menentang (mungkin al-sufyani ini adalah darah keturunan yang ingin membunuh keturunan nabi itu). maka bertmebunglah 2 darah keturunan di bawah satu panji iaitu panji hitam.
haris al-harsth
hadis mengatakan bahawa dia dari negara di belakang sungai. jika, pemuda bani hasyim sudah menmpatkan diri di malaysia, ada yang berpendapat…negara belakang sungai ni mungkin indonesiaatau filipina (jikalau ikut notradumus)
setakat ini saya masih belum jumpa tanda2 khusus bagi haris al-harasth ini. akan tetapi, ada hadis mengatakan dia bertemu al-mansur (gelaran pemuda bani tamim) di suatu tempat di negaranya.
maka jelas di sini bahawa, haris al-haras mungkin seorang melayu yang munculnya di indonesia (negara belakang sungai).
bagaiman pula dengan versi notradamus?
sekarang hanya tinggal nation of eastern latin dan africa via arabic intermixed.
jika di kaji dari logik akal, jelas di sini bahawa lokasi africa via arabic intermixed di tolak mentah2 kerana jelas di situ tertera africa.
tapi, malangnya..zaman sekarnag bahasa latin yang ‘pure’ sudah tidak ada..yang tinggal serpihan sahaja iaitu latin di america selatan, sepanyol dan lain2…
oleh itu, di harap..anda boleh membantu untuk menemukan titik konklusi di antara negara belakang sungai dan nation of eastern latin ini.
bagaimanapun..kita teruskan jugak mengkaji dari apa yang telah kita perolehi…
tinggalah nation of eastern latin…?
jika di teliti filipina adalah negara yang paling baik bagi contoh ini akan tetapi ia ‘clash’ dengan versi hadis iaitu indonesia. maka di mana jalan penyelesaiannya?
baiklah, pernahkah anda melihat jauh sejarah pembinaan negara indonesia dan filipina. kuasa blok manakah yang menguasai mereka? jika melaka di pegang oleh penjajah british, maka indonesia pula telah di pegang oleh kuasa belanda. filipina pula oleh sepanyol…
jelas disini bahawa nation of eastern latin bukan kepada tutur bahasa akan tetapi kuasa yang telah membina negara tersebut. tanah jawa di jajah portugis, lalu di merdekakan dan menjadi indonesia. tidakkah anda melihat relevannya.
maka, haris al-harasth lah yg menduduki indonesi dan dialah yang berjumpa pemuda bani tamim lalu memulakan perjalanan di bawah satu panji…iaitu panji hitam.
wassalam

No comments:

Post a Comment